Ο οδοντίατρος είναι ένας ελεύθερος επαγγελματίας που βασίζεται όχι μόνο στις επιστημονικές γνώσεις του,αλλά και στον εξοπλισμό του, προκειμένου να ασκήσει με τον καλύτερο τρόπο το επάγγελμά του. Σε εποχές όμως οικονομικής κρίσης, όπως αυτή που διανύουμε, προκειμένου να επιβιώσει ένα ιατρείο, θα πρέπει υποχρεωτικά να ληφθούν σοβαρά υπόψη δύο ακόμα παράγοντες: η διαχείριση και το μάρκετινγκ. Καθώς αυτή η στήλη ασχολείται κυρίως με τεχνικά ζητήματα, θα δούμε πως οι δύο αυτοί παράγοντες επηρεάζουν την επιλογή του εξοπλισμού, ώστε η οικονομική επένδυση που θα γίνει σε αυτόν να αποβεί καρποφόρα.
Ένα συνηθισμένο λάθος που γίνεται, είναι ότι επικρατεί η εντύπωση πως για ένα επιτυχημένο οδοντιατρείο θα πρέπει να επενδυθεί ένα μεγάλο ποσό. Έτσι, είτε το οδοντιατρείο δεν αποσβένει ποτέ την αρχική επένδυση, είτε οι νέοι οδοντίατροι δεν αποτολμούν το βήμα να ανοίξουν το δικό τους οδοντιατρείο. Η αλήθεια είναι όμως ότι πολλά επιτυχημένα οδοντιατρεία δεν διαθέτουν ούτε πανάκριβα μηχανήματα ούτε εξεζητημένο design. Αυτό που καθόρισε την επιτυχία τους ήταν η επένδυση που έγινε από τον οδοντίατρο στο σωστό μάρκετινγκ και στην αποτελεσματική διαχείριση του ιατρείου και των ασθενών. Ο εξοπλισμός τους μπορεί να μην είναι εντυπωσιακός, προσφέρει όμως την δυνατότητα στον οδοντίατρο να εκμεταλλευτεί τις γνώσεις του και να παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες στους ασθενείς του, εξασφαλίζοντας γρήγορη απόσβεση της επένδυσης που έχει κάνει.
Εξίσου σημαντικό είναι και το μάρκετινγκ του οδοντιατρείου. Χρήματα που έχουν εξοικονομηθεί από την αγορά του εξοπλισμού, μπορούν να επενδυθούν στην ενημέρωση των ασθενών και σε συνδυασμό με την σωστή διαχείριση στον επικοινωνιακό τομέα,θα αποφέρoυν άμεσα αποτελέσματα.
Κλείνοντας λοιπόν αυτό το άρθρο, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η επένδυση που θα γίνει στον εξοπλισμό ενός οδοντιατρείου πρέπει να είναι μέρος ενός ευρύτερου επιχειρησιακού σχεδιασμού, που θα λαμβάνει υπόψη του όλους εκείνους τους παράγοντες που θα την καταστήσουν κερδοφόρα σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη οικονομική περίοδο που τα λάθη πληρώνονται ακριβά!